Vad gör man när man inte kan göra något alls?



Sitter och skriver på mitt nationella tal som jag ska hålla på tisdag. Ämnet är relationer och man får välja precis vad man vill. Jag valde att skriva om min fantastiska brorsdotter och hennes..motgångar men det går inte. Satte mig precis för att börja skriva det men det går inte. Jag gråter mer än vad jag skriver. Det är för hårt. Men jag vill berätta om henne, jag vill att folk ska veta hur grym hon är även fast hon har haft så många motgångar.
Och när hon är så stark sitter hennes faster framför datorn och gråter som ett litet barn istället och kan inte ens skriva ner det på ett papper. Jag känner mig så svag som inte kan hjälpa henne mer. Finnas för henne mer. Göra att allt blir bra igen.

Och hitta ett nytt ämne till nationella som ska lämnas in imorgon. Haha, det är omöjligt att jag ska hålla det här talet för hela min klass och inte börja gråta där uppe. Mitt hjärta. Min fina älskling.
Ska torka lite tårar, försöka lite till och sen gå ut på en powerwalk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0